Kafka-Dönüşüm-Ceza Kolonisi-Dava


Franz Kafka
Uzun zamandır Kafka' dan bir kitap okumak istiyordum ve bu dünyada çok sevilen yazarı hiç okumamış olmaktan da utanıyordum açıkçası. Ama üzülerek itiraf etmeliyim ki üç öyküden hiçbirini beğenemedim. Öyle ki kitabı Eylül' de okumama rağmen, bir türlü yazıyı bitiremedim. Dönüşüm çoğunuzun bildiği gibi, kahramanın bir sabah uyandığında kendini bir böcek olarak bulması ve ardından gelişen olaylar. Ailesini ve şefini gözlemlemesi. Yani ya ben anlayamadım mesajı, ya da Kafka okumaya başlamak için yanlış kitabı seçtim. Şimdi Milena' ya mektupları okumaya başlayacağım umarım onu daha çok severim.

Franz Kafka
Kitaptaki diğer hikayeler ise Ceza Kolonisi ve Dava. Ceza Kolonisini zaten oldukça kanlı bir işkence aletini anlattığından zorla bitirdim. Kafkaseverler bana kızacaktır ama durum bu. Belki başka kitaplarını okuduktan sonra bunları tekrar gözden geçiririm. Belki yazarı biraz daha tanımam gerekiyordur. Ancak bu kitaptan söyleyebileceğim oldukça bunalımlı ve sürekli ölümü düşünen bir kişilik olabileceği izlenimi uyandırdı bende.


34/YORUM GÖNDER / YORUM

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Ben de Amerika'sını okumuştum, çocuğun başına gelen talihsiz serüvenler dizisini aratmıyordu, patlayacaktım sıkıntıdan. Zaten sonu alelacele bağlanmış gibiydi. Meğer zaten bitirmediği bir kitapmış. O günden beri uzak durmaktayım Kafka'dan :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aa alacaktim kütüphaneden almayayim bari 😃😃😃

      Sil
  2. İyi okumalar canımm 😀🤚

    YanıtlayınSil
  3. Dönüşüm aslında güzeldir. Topluma hatta ailesine bile kendini kabul ettiremediği için birey olamayan birinin içe kapanış hikayesidir. Kendini böcek gibi hisseder ve hayatı günden güne daha da yaşanmaz olur.
    Bence insanın içindeki o eziklik duygusunu çok iyi anlatmış.

    Ceza kolonisi'ni okumadığım için bir şey diyemiyorum.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Dönüsüm iclerinde en sevdigim oldu zaten 😊

      Sil
  4. Kafka'nın anlattığı dünya hep karamsar. Kafka'nın karakterleri bir çıkmazın içine sürüklenmiş ve kaybetmeye mahkum insanlar. Kafka okumak bir yerde bu dünyanın içine gönüllü girmek gibi bir şey. Diğer kitaplarında da bundan farklı bir şey bulamayacaksınız. Ancak, ben Dönüşümü de, Davayı da teması nedeniyle çok severim. Ceza Kolonisi için size katılıyorum. Milena'ya Mektupları henüz okuma fırsatım olmadı. Siz okuyunca bizde bloğunuzda yorumunuz okuruz artık.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz pozitif bir insan oldugum icin karamsarlik bunaltiyor. Mektuplari da ara vere vere arada baska seyler okuyarak bitirecegim sanirim 😄

      Sil
  5. Kafka aslında yaşadığı zorlu hayatı nedeniyle biraz da karamsar yazıyordu.Babasiyla ciddi sorunları vardı ve derin bir yalnızlık duygusu içindeydi.Okurken zaman zaman insanı daraltması da o yüzden sanırım..Dönüşüm iddialı bir kitap bana göre..Milenaya Mektupları ben de okumadım..
    Gerçekten de bazı yazarların tarzı bize uymayabiliyor bazen😊

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Edebi yönünü elestirmek zaten haddime degil ama karamsar adam yahu 😂😂😂

      Sil
  6. Ben de şu an Dönüşüm kitabına başladım. Okumak için bu kadar geç kalmayı istemezdim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. En azindan bir kez okunmali yazarin hatiri icin. Kafka önemli bir yazar 😊

      Sil
  7. Dönüşüm benim sevdiğim bir hikaye. İlk kez üniversitede okumuştum. Yakın zamanda yine okudum. Milena'ya mektuplar da fena değildi. Ama karamsar bir yazar. Zor biraz...

    YanıtlayınSil
  8. Bende okumadım.Çünkü aynen senin durumunda kalacağımı tahmin ediyorum.İyi bir yazar olması herkesin beğeneceği anlamına gelmiyor bence.

    YanıtlayınSil
  9. Dönüşümü okuyorum bende yeni başladım
    Keyifli okumalar 💞💞

    YanıtlayınSil
  10. itiraf ediyorum bana da henüz kısmet olmadı...kızıyorum kendime...

    YanıtlayınSil
  11. ben kafkanın aforizmalarını severim ...

    YanıtlayınSil
  12. Merhaba. Kafka en sevdiğim yazarlardandır. Dönüşüm hikayesi, modern dünyanın acı gerçeklerini sembolik ögeler üzerinden başarıyla anlatır. Herkesin okuması gereken bir eser. Tabii diğer eserleri de oldukça güçlüdür. Teşekkürler bu güzel paylaşımınız için.

    YanıtlayınSil
  13. Canım kafka deyince aklıma recep ivediğin milyoner yarışmasına katıldığı skeç aklıma geldi.Biraz tebessüm ettim.Fakat kafka mutlaka okunması gerekn dünya klasik yazarları arasında.Bende bir iki eserini okudum.İnşallah bu eseri de okurum.Keyifli okumalar dilerim

    YanıtlayınSil
  14. Ben bu kitap hakkında kısa ve öz düşüncelerimi belli etmiştim Derya abla biliyorsun🙄😁Düşüncelerimiz bir diyeyim.Kenara çekileyim.Kafka sever arkadaşların lincini yemek istemiyorum🙈😂😂❤️

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tabii yazar kötü demiyoruz bizcde canim ama karamsar iste 😂

      Sil
  15. Kafka anlatımıyla depresyona sokabilir okurunu zaten bence marifeti de buradadır :D iyi yazar yaşatır kitabı :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin canim. Ben neseli yazarlara bakayim 😄

      Sil
  16. Amerika benim de okumak için sırada bekleyenlerden...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Onu okumadim henüz bir de aforizmalari merak ediyorum 😊

      Sil
  17. Yazar kendi karamsar ruh halini yansıtmış kitaplara. Bu kitapları okumadan önce psikolojinin uygun olması da gerekli diye düşünüyorum. İyi okumalar..

    YanıtlayınSil

Yorum Gönderme

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

Daha yeni Daha eski